Jak nazwać firmę, by stworzyć cenną markę? Jaka nazwa będzie najlepsza, by pomogła odnieść wymarzony sukces?
Zobacz 100+ pomysłów do wyboru | Nowa nazwa specjalnie dla Ciebie
W artykule Wyróżnij się wspomnieliśmy już, że marka powinna być niepowtarzalna i w miarę krótka. Należy zadbać, by nie gubiła się w gąszczu podobnych biznesów i była łatwa do zapamiętania.
Kilka podstawowych zasad
- Taki sam zapis jak i wymowa. Dyktując nazwę firmy przez telefon, powinno się obyć bez próśb o powtórzenie czy przeliterowanie.
- Odradzamy tworzenie silnej marki z domeną o egzotycznej końcówce: cc, info, biz. Podobnie eu, waw.pl w oczach klientów nie mają zbyt wielkiej renomy. Najlepiej trzymać się prostego .pl
- Warto unikać domen z cyframi i polskimi znakami: ą ę ó ł ś ń ź ć. Wiele ludzi nawet nie wie, że można ich używać. Lepiej używać odpowiednich znaków bez ogonków, czyli zamiast żółw.pl, rejestrujemy domenę zolw.pl
Nazwa = domena w Internecie
Internet odgrywa dziś coraz większą rolę w promocji i reklamie. Nazwa firmy powinna więc odpowiadać domenie z końcówką .pl Dlaczego? Zainteresowanych odsyłamy do historii sieci komórkowej Play.
Najważniejsze jest, by marka trafiała do potencjalnych odbiorców. Nazwa firmy powinna mieć „chemię”, unikalny pierwiastek, charakter. Sprawi on, że marka nie zginie w gąszczu konkurencji.
Warto ocenić nasze pomysły patrząc długoterminowo. W ramach rozwoju często podejmuje się decyzje o rozszerzeniu działalności, czy nawet zupełnej zmianie asortymentu. Dobrze jest w takim wypadku posiadać markę, która nie będzie przeszkodą.
Wymyślenie dobrej nazwy to sztuka, o której napisano wiele. Wiele firm zajmuje się profesjonalnie takimi działaniami jak branding/naming.
Również i my oferujemy ponad 100 propozycji nazw z wolnymi domenami.
Bezpłatnie doradzimy w wyborze nazwy dla nowej firmy, lub zmianie istniejącej