Wiele firm długo broniło się przed uruchomieniem sklepu internetowego, tak samo jak wcześniej strony internetowej. Z czasem okazało się, że korzyści zwyciężyły. Ten trend pokazuje, że zmienia się świat wokół nas, zmieniają się rynki i zachowania klientów. Musimy wziąć to pod uwagę, szukając nazwy dla firmy, produktu, usługi czy strony.
Nazwa naszej marki i jej strona www, będzie tysiące razy wpisywana na klawiaturze i dyktowana. Przeczytaj proszę jeszcze raz to zdanie. Jaki jest efekt tej zmiany?
Okazuje się, że idealna nazwa już nie tylko spełnia tradycyjne wymagania, takie jak łatwość zapamiętania, dobre skojarzenia czy odpowiedni charakter. Idealnej nazwie towarzyszy dobry adres strony www (czyli domena internetowa):
- Z końcówką .pl na rynek polski (w przeciwieństwie do .net.pl .biz.pl itd, posiada największą renomę i wygląda profesjonalnie)
- Łatwa do wpisania na komputerze, laptopie, tablecie czy komórce
- Łatwa do zapamiętania, podyktowania, przekazania
Gdy zobaczysz przez chwilę nazwę w reklamie, na komputerze u kolegi, czy usłyszysz w rozmowie, w radiu, w filmiku na YouTube, powinieneś potem bezbłędnie wpisać jej adres. Jak to wygląda w praktyce, gdy tworzymy nazwę firmy? Co sprawia problemy?
- Podwójne litery, których nie wymawiamy w wyraźny sposób, np. Exxon, Rossmann, Wittchen, Cropp, Van Graaf, Tupperware, Coccodrillo, Kappahl, Hellmann’s, Chocolissimo, Deichmann, Willsoor, TK Maxx.
- Inne nazwy, które wymawia się inaczej niż zapisuje. Zazwyczaj są to nazwy obcojęzyczne i geograficzne, imiona i nazwiska właścicieli, np. Curacao, Leroy Merlin, 5àSec, Lamborghini, Yves Rocher, Volkswagen, Carrefour, Auchan, Hyundai, Peugeot, Pierre Cardin, Givenchy, Quechua, nju mobile, redcoon, Tchibo, Tally Weijl
- Zbyt długie nazwy, trudne do zapamiętania i wpisania w całości, np. Lehmann-agrotechnika, Mindfulness-Mbsr, Boutique Mediterranea, Peek&Cloppenburg, Golden Tulip Gdańsk Residence, Depilacja Laserem Vectus, Gelato 4d caffe
- Myślniki w adresie. Są uznawane jako odstępstwo od normy i każdy z nich wydłuża dyktowanie o 2 sylaby, np. akademia-slonca.pl, viva-tv.pl
- Zbyt wiele znaków z ogonkami, np. Górażdże Cement. Standardem jest zamiana liter na te bez ogonków (np. a zamiast ą) i adres powinien być czytelny mimo tego zabiegu.
- Słowa, które znajdują się już w powszechnym użyciu, np. napoje Żywiec, wyposażenie łazienek Koło, albo marka odzieżowa Bytom. Decydując się na taką nazwę, będziemy walczyć z dotychczasowym znaczeniem w świadomości odbiorców. Możemy mieć kłopot z rejestracją odpowiedniej domeny, a także znaku towarowego w Urzędzie Patentowym. Utrudnione będzie pozycjonowanie i śledzenie marki w mediach społecznościowych. Naszą propozycję warto więc wyszukać w Google i uważnie przestudiować wyniki.
- Nazwy, wśród których można wyodrębnić inne wyrazy, np. Auctions Hit (Auction Shit), Power Gen Italia (Power Genitalia) i wiele innych
Niektóre z podanych nazw mogą być świetne pod wieloma względami, lecz trzeba być świadomym ich wad w kontekście adresu strony www.
Coraz ciężej znaleźć wolne domeny internetowe, które spełniają odpowiednie kryteria dla nazwy dla firmy, sklepu, portalu, startupu. Możesz jednak wybrać je z naszego katalogu domen premium albo zlecić nam wybranie nazwy dla Ciebie!